Știați că cei mai mulți hiring manageri iau decizii de angajare în primele 10 minute de la începerea interviului? De cele mai multe ori, primele impresii și etichetele sunt cele care duc la decizii de angajare neinspirate.
Pentru că eram curioși să aflăm care sunt cele mai frecvente erori în evaluarea candidaților pe parcursul procesului de intervievare, am aplicat un chestionar pe canalele noastre de social media, chestionar la care au răspuns peste o sută de profesioniști HR. Conform rezultatelor, iată care sunt, în ordinea numărului de răspunsuri, cele mai frecvente erori pe care hiring managerii le fac atunci când evaluează candidați pe parcursul procesului de intervievare:
1. Stereotipurile – formarea unei opinii preconcepute bazată pe genul, vârsta, aspectul fizic sau opțiunea religioasă și nu pe competențele reale ale candidatului.
2. Efectul similarității – asemănările personale pe care le avem cu candidații ne fac să îi evaluăm apreciativ și să nu mai sondăm în detaliu competențele acestora.
3. Inconsistența întrebărilor – adresarea unor întrebări diferite fiecărui candidat, lucru care duce la inechitate și criterii diferite de evaluare.

Conform celor care au răspuns întrebării noastre, altă eroare care apare în recrutare este formularea unei opinii despre candidat doar pe baza CV-ului, de cele mai multe ori din cauza preconcepțiilor legate de: poză, vârstă, educație formală, redactare texte și format sau foști angajatori. De asemenea, evaluarea candidaților după profilurile personale de social media este o altă eroare întâlnită în procesele de intervievare.
Dacă voi și colegii voștri vreți să învățați aplicat cum să alegeți competențele de tip comportamental, cum să le evaluați în interviu și cum să evitați etichetele și erorile pe parcursul interviurilor, aflați mai multe despre workshopul nostru de #InterviewingSkills și contactați-ne pentru o ofertă.