La început de an, mai precis pe 5 ianuarie 2017, Smark a dorit să afle mai multe despre proiectul My HR Lab, despre cum am început în urmă cu doi ani, despre cum ne-am adunat în jurul acestei idei, despre colaboratori și despre participanții noștri. Iată ce a ieșit 🙂
Beatrice Galatanu are o experiență de 6 ani în consultanță HR. În timpul ăsta, a participat la destule traininguri de HR, ca mai apoi să ajungă să le și țină și să observe că PowerPoint-urile și manualele printate, deși reprezentau fundamentul workshop-urilor, rămâneau întotdeauna prin sertare odată terminate cursurile.
Astfel că, în urmă cu 2 ani, când a început să țină cursuri în cadrul propriului laborator de workshop-uri numit My HR Lab, s-a decis să înlăture „suporturile de curs” și să se concentreze pe învățarea în timp real.
Până acum, în audiența au fost oameni de recrutare din companii precum ING Bank, Telekom, Sephora, Ubisoft, Orange s.a., dar și antreprenori sau oameni de comunicare. Alături de Beatrice, în prezent, lucrează și Diana Furtună (Business Developer) și Alina Stroe (PR & Social Media Manager). Despre dezvoltarea proiectului, în cele ce urmează:
Echipa My HR Lab
Beatrice: My HR Lab a pornit la drum acum doi ani cu mine ca prim laborant. Am creat totul de la zero, de la cum mi-am dorit să arate business-ul, până la design-ul de traininguri și livrarea lor.
Câteva luni mai târziu, pentru că proiectul avea nevoie de tracțiune și oameni mișto, mi s-a alăturat Alina cu super energie să mixeze tips & tricks de social media. Anul acesta a venit alături de noi și Diana, un super susținător al laboratorului, care nu a mai rezistat să stea deoparte și a preluat business development-ul celor mai inovatoare workshop-uri de HR ale momentului.
Alina: Avem un background foarte mixat, pornind tot de la conceptul de laborator unde trebuie să combini cât mai multe elemente pentru a găsi formula perfectă 🙂 Beatrice și Diana au experiență în diverse arii ale HR-ului (recrutare, strategie, employer branding, performance management, etc.), iar eu am venit cu experiență de customer experience, community management și social media.
Mai avem pe zonă de livrare de workshop și trei traineri colaboratori, persoane cu experiență de minimum opt ani în HR. Practic, am creat un laborator în care participanții pot să experimenteze alături de noi cele mai actuale lucruri din HR.
Ideea workshopurilor de recrutare
Beatrice: Ideea a apărut în urma unui „training de modă veche” pe care eu îl livram, adică un training în care există un PPT de pe care prezentăm informația, dar și manuale de participant în format fizic. Am simțit că participanții înțelegeau concepte precum recrutarea în social media, însă doar la nivel teoretic și era mai mult decât evident că nu știau cum să pună totul în practică.
Atunci îmi aduc aminte că m-am simțit prost față de ei, mi-aș fi dorit să pot să îi ajut mai mult. Am realizat apoi că și eu aveam acasă un set de manuale de participant pe care le strânsesem de la cursurile pe care le-am urmat. Din papucii de participant mi-am dat seama imediat că nu mai deschisesem niciodată manualele după finalizarea cursurilor și de regulă ele sfârșeau acasă prin vreun sertar. Deci nu le-am mai văzut relevanța.
M-am gândit ce pot să fac, cum să îi ajut pe oamenii din HR să își accelereze procesul de acumulare de noi cunoștințe. Așa a apărut My HR Lab, workshop-urile prin care am renunțat la PPT-uri și manuale printate. Într-o eră în care tehnologia avansează atât de mult, mi s-a părut hilar să vorbesc despre recrutare în social media de pe un PowerPoint.
Așa că participanții noștri vin cu propriul laptop în laborator și pun instant în practică tot ceea ce învață. Le arătăm platforme, tool-uri, setări de profiluri personale de Facebook, LinkedIn sau Twitter.
Îi ajutăm să plece cu strategii concrete de recrutare, cu planuri de integrare a noilor angajați etc. În plus, materialele rămân în format electronic, fiecare participant putând să modifice documentele după stilul propriu de învățare.
Tipul de client
Diana: Publicul nostru este format în mare parte din oameni de HR și manageri implicați în procesele de resurse umane, de la entry level până la seniori. Ei vin din companii private multinaționale și locale în egală măsură.
Desigur, am avut și proaspăt antreprenori sau participanți din marketing, comunicare și PR care doreau să afle cum pot să creioneze o strategie de HR în online. Indiferent de specificul companiilor, nevoile lor sunt similare.
În cei doi ani de la lansare, My HR Lab și-a deschis ușa pentru mulți clienți: ING Bank, Telekom, Sephora, Ubisoft, Carrefour, Dedeman, Endava, Orange, Siemens, etc. Aproximativ 500 de persoane au trecut până acum prin laboratoarele noastre.
Structura workshop-urilor și a temelor
Beatrice: Cea mai mare provocare este să captezi și să menții interesul participanților pe parcursul unui curs, în contextul în care trăim într-o era în care informația circulă foarte rapid. Acum ai acces la cursuri online cât mai diverse, multe dintre ele chiar gratuite. Trebuie să te gândești mereu ce elemente de noutate poți să integrezi, și în plus, nimeni nu mai are răbdare să mai stea 3 zile într-un training.
My HR Lab a adus conceptul de 100% practic și interactiv. Am mizat pe eficiență, workshop-urile având în medie o durată de 1 zi în care putem să facem un transfer de cunoștințe foarte rapid. Ele sunt livrate atât în format open cât și in-company, dar și unu la unu via Skype sau față în față. Structura laboratoarelor a fost gândită inițial de mine și ideea a fost ca ele să se adapteze diferitelor stiluri și ritmuri de învățare.
Ulterior, împreună cu trainerii noștri colaboratori am mai adăugat noi concepte. Fiecare HR sau manager vine cu proiectul propriu și alături de noi găsește soluții aplicabile pentru el. Exercițiile sunt construite ad-hoc și se bazează pe situațiile cu care participanții se confruntă în companii. Am creat un univers foarte fain, căci învățarea este 360. Adică înveți cum să găsești soluții pentru tine, dar afli și de la ceilalți participanți cazuri și strategii noi.
Cum ați descrie contextul în care activați – piața de consultanță în HR de la noi?
Beatrice: Piața de servicii de HR din România este una destul de clasică. Din punctul nostru de vedere sunt puține companii care au inovat în acest domeniu, mai ales în HR training. Aveam deja experiență în consultanță de HR de mai bine de 6 ani și am realizat că publicul nostru, oamenii de HR și managerii implicați în procesele de resurse umane, aveau nevoie de traininguri aplicate.
Diana: Participanții care au venit la cursurile noastre au rezultate pe loc. Spre exemplu, am lucrat cu fiecare participant la redesign-ul unui anunț de recrutare pe care ulterior l-au și postat pe rețelele sociale și au primit aplicații relevante chiar în timpul workshopurilor.
În urma creionării unei strategii de recrutare pe Facebook, au reușit să își angajeze noi colegi punând în practică tot ce au învățat la workshop. E foarte fain când participanții îți scriu sau te sună să îți mulțumească, simți că merită! 😀
Promovare: online vs. offline
Beatrice: La început a ajutat experiența de 7 ani în HR și brandul personal în promovarea businessului. Însă, pe măsură ce My HR Lab a crescut și pragul laboratorului a fost trecut de cât mai mulți oameni, am început să fim recomandați. Recunoaștem că ne mândrim cu 100% feedback-uri pozitive și suntem recunoscuți pentru atmosfera super friendly și abordarea relaxată pe care o avem la cursuri 🙂
Alina Stroe: În My HR Lab oamenii chiar nu stau în spatele proiectului. Suntem foarte prezente atât în online, cât și în offline, suntem nu doar colege, ci și prietene. Cei care doresc să între în laborator fie accesează direct site-ul, fie trimit un mesaj pe una din paginile din social media ale myhrlab sau pe profilurile noastre private.
Direcțiile de dezvoltare a proiectului
Misiunea My HR Lab rămâne în continuare aceeași: schimbăm modul în care oamenii învață HR și ne dorim să ajungem cel mai mișto laborator de HR din țară! Dezvoltăm în continuare workshop-uri pe teme cât mai variate și avem idei îndrăznețe pe care ne dorim să le punem în practică. Fiind tot timpul la curent cu noutățile din tech, o idee ar putea fi integrarea VR-ului în procesele de angajare sau training on the job cu ajutorul lui.
Pentru noi cel mai important este să ne placă în continuare ceea ce facem și să lucrăm eficient, astfel încât să avem timp și de alte proiecte personale. Faptul că putem să lucrăm de oriunde vrem noi, că nu avem un birou fix și că ne putem face singure programul e super fain. Iar pe viitor dorim să avem aceeași flexibilitate a programului 🙂
Sursa: Smark