Știm cu toții deja că responsabilitățile unui recruiter nu mai constau doar în crearea și postarea anunțurilor de recrutare, ca mai apoi să te rogi să ai parte de aplicații relevante pentru jobul pe care îl recrutezi. Desigur, este important sa promovezi anuntul de angajare, insa inainte de a face acest pas, e vital sa identifici canalele de recrutare cele mai potrivite pentru a face promovarea. Si bineinteles, mai apoi sa gasesti si sa abordezi direct candidatii care ar putea sa fie potriviti cu postul.
Este evident ca mai toata lumea utilizeaza LinkedIn, Facebook si site-urile de joburi pentru a recruta. Si mai evident este ca sunt putini recruiteri care ies din birou sa fac networking pentru a atrage candidati. Daca ai inceput sa te intrebi ce alte surse ar putea fi mai potrivite pentru a identifica candidati, noi iti propunem sa te gandesti serios sa ii recrutezi la evenimentele la care ei participa.
Exista o platforma in care poti sa gasesti candidati care au acelasi set de calificari si care impartasesc pasiuni comune!
Meetup.com este o platforma online unde oamenii pot sa organizeze evenimente, asociatii, cluburi sau grupuri online, pentru ca mai apoi, membrii fiecarui grup sa se intalneasca regulat fata in fata. Intalnirile au loc fie pentru a discuta si a fi la curent cu noutatile unui domeniu, fie pentru dezvoltare personala, sau pentru a impartasi experiente sau hooby-uri.
Cum poti sa utilizezi cel mai eficient aceasta platforma in recrutare?
In primul rand trebuie sa identifici grupuri care sa fie relevante pentru pozitia pe care o recrutezi. Din experienta noastra, sunt destul de multe evenimente pe IT/ Web Design/ Start-ups. Pentru recruterii care sunt in cautare de profesionisti din domeniul IT, Meetup.com este un tool excelent de identificare de potentiali candidati. Daca recrutezi profiluri pe diverse limbi straine, gasesti si grupuri pentru pasionatii de limba franceza, germana, etc.
- Intra pe platforma si creaza-ti un profil;
- Alege apoi grupuri de interes pentru pozitiile pe care le recrutezi;
- Mergi la evenimente, insa inainte de a ajunge acolo, vezi pe grup ce membii au dat “attend” si daca se potrivesc profilului, pentru ca mai apoi sa ii identifici si sa ii abordezi in cadrul evenimentului;
- Evident, du-te pregatit la eveniment cu carti de vizita;
- Poti sa ii abordezi pe fiecare in parte direct pe platforma evenimentului, avand optiunea de mesaj privat sau sa trimiti mesaj catre toti cei inscrisi pe grup.
Mai poti sa utilizezi Meetup.com gazduind tu un eveniment care sa fie de interes pentru candidatii pe care ii cauti. Creezi un grup si propui teme interesante.
In aceeasi masura, poti sa te folosesti de grupurile deja create, caci de cele mai mult ori acestea cauta speakeri sau sponsori. Poti sa le propui o tema si sa gasesti in compania ta un manager care sa isi doreasca sa vorbeasca in cadrul evenimentelor, reusind astfel sa faci remarcat mai rapid brandul de angajator. Sau poti sa sponsorizezi partea de catering, sau sa oferi carti participantilor. Eventual poti sa vii in cadrul intalnirilor gazduite de tine si cu un roll-up care sa prezinte job-urile deschise in companie.
Speram ti-am captat interesul cu site-ul Meetup.com, caci poate fi de folos in activitatea ta de HR. Evident, Meetups iti poate fi util si daca esti vanzator, sau candidat in cautare de noi oportunitati in cariera, caci acolo exista sansa sa intalnesti potentiali clienti sau angajatori.
Si pentru ca nu este totul doar despre job, nu uita ca poti sa utilizezi platforma si in interes personal, alaturandu-te grupurilor cu care impartasesti aceleasi idei/ pasiuni. 🙂
Daca deja ai folosit Meetup.com in activitatea ta, te asteptam pe pagina noastra de Facebook sau LinkedIn sa ne povestesti experienta ta. Evident, sunt binevenite si comentariile, si intrebarile!