“Și? Cum sărbătoriți intrarea în al 7-lea an de business?” mă întreabă un furnizor. “Păi cu siguranță total diferit față de anii trecuți”, spun eu râzând în timp ce conversația noastră se derulează pe Meet.com.
E mai mult decât evident că mi-aș fi dorit ca sărbătorirea celor 6 ani de business să aibă loc într-un cadru familiar și offline. Să fim în echipă, alături de partenerii noștri de business, ciocnind un pahar de prosecco la sediul My HR Lab. Însă e la fel de evident că acest lucru nu mai e cu putință. Totuși un obicei din trecut l-am păstrat – tradiția de a scrie și posta un articol care să marcheze trecerea laboratorului într-un an nou, cu speranța că cele de mai sus vor mai putea fi posibile în viitor.
Se spune ca fiecare afacere de succes este în esență o încercare de a rezolva problemele celorlalți. Însă fiecare business își definește succesul în termenii proprii. Pentru unii reușita se contorizează în profit și cifră de afaceri. Pentru alții, un business reușit înseamnă imagine și faimă. Însă indiferent cum ne-am simțit cu toții în plan personal și profesional în 2020 (an care spunem noi că “se pune”, în ciuda glumelor care susțin că ar fi bine să nu-l contorizăm), ce știm cu siguranță este că cei mai mulți dintre noi am început să ne uităm cu o optică diferită asupra lucrurilor care contează cu adevărat în business & viață.
În toți acești 6 ani de când există My HR Lab, am știut că ceea ce ne dorim ca echipă este ca munca noastră să “se vadă”, să însemne ceva. Sau mai bine spus, ne-am dorit ca proiectele de HR dezvoltate de noi să nu fie doar creative, sau doar să „amelioreze puțin” situațiile clienților noștri. Ci ne-am dorit să avem cu adevărat un impact imediat (dar și pe termen lung), pentru ca satisfacția oamenilor în organizații să fie reală. Așadar succesul @My HR Lab s-a tradus întotdeauna în indicatori ușor de urmărit pentru noi:
- să simțim că am contribuit creativ și cu sens la rezolvarea problemelor clienților noștri;
- să învățăm ceva nou și să acumulăm cât mai mult know-how;
- și să avem feedback 100% pozitiv…
sau mai simplu spus (și caracteristic spiritului nostru), să vedem dacă la finalul proiectelor zâmbim și ne-am păstrat simțul umorului. Așadar, la începutul celui de-al 7-lea an de business, retrospectiva photos online ne-a scos la iveală câteva momente faine din unele proiecte creative de HR pe care le-am dezvoltat @My HR Lab alături de cei mai mișto profesioniști.

► 360 Development – proiect de performance & talent management @Carrefour care a câștigat în 2018 gala HR Club.
► Hire like a Pro & Dl Zaur – proiect hibrid de employer branding, learning interactiv & tool creativ de competențe pentru interviul de angajare @Carrefour; proiect care la debut a adus nu mai puțin de 1000 de noi followers pe pagina de LinkedIn (adunând și peste 126,000 views, +2,000 likes, 375 shares + 18.000 views pe Youtube), a ridicat awarness-ul în comunitățile de HR și în companiile din România și a dezvoltat competențele a sute de manageri.


► Onboarding creativ prin mentoring – proiect care a dus la o fluctuația de personal redusă și la o integrare fun & creativă a felului în care noii colegi sunt primiți @Autoliv.
► Gamified induction day – proiect care a avut ca scop gamificarea primei zile de de integrare a noilor colegi @Servier. În urma onboardingului, ziua de induction a fost votată ca fiind cea mai fun & interactivă din procesul de integrare.

Evident că nominalizările de mai sus nu au ca scop numirea unui câștigător ca la Oscaruri, mai ales că sunt numeroase proiecte faine în care ne-am implicat în cei 6 ani. Ce ne dorim însă, este să le mulțumim celor care ne-au lăsat libertatea să ne punem în joc creativitatea. Le suntem recunoscători că au depus eforturi pentru ca toate proiecte derulate cu noi să prindă viață și suntem conștienți că pozele sau postările online nu vor putea niciodată să surprindă cu adevărat zecile și sutele de:
- email-uri, ședințe și întâlniri;
- ore de research online și offline;
- sesiuni de brainstorming;
- markere & post-it-uri folosite;
- tool-uri și platforme online;
- whiteboard-uri completate și șterse de “n” ori;
- conversații în echipă (face to face, online și la telefon);
- crize de râs în hohote, împreună. 🙂
Așadar, cheers to all of us și la cât mai multe proiecte creative de consultanță în HR! Și să avem un an mai bun și mai blând cu noi toți. <3