fbpx

Recrutarea în online – the next step?

Știm că întotdeauna calea mai bătătorită este cel mai des urmată. În recrutare, căile bătătorite au și nume: Bestjobs, E-jobs, Hipo etc. Noi nu milităm împotriva lor, dar milităm pentru a duce lucrurile un pic mai departe și pentru a păși fără teamă pe teritoriul platformelor online, fie ele mai cunoscute (Linkedin, Facebook) sau mai puțin cunoscute (platformele unde își petrec vremea specialiștii din varii domenii, în mod special IT).

Vorbind din experiența unui om de online, nu doar că m-ar bucura să primesc o propunere acolo unde îmi fac veacul, în cazul meu Facebook, dar aș fi plăcut surprinsă că oamenii de HR să își dea voie să fie și ei oameni ca noi toți, să renunțe la limbajul de business dacă nu se impune și să putem discuta franc și uman. Până la urmă nimeni nu angajează cu forța pe nimeni, nu? 🙂

Din perspectiva omului îndrăgostit de online, aș vrea să fac o minimă recomandare celor care se aventurează pe calea social media:

  • Adaptează limbajul conform platformei pe care recrutezi. Majoritatea utilizatorilor de Facebook sunt obișnuiți să discute într-un limbaj politicos, dar informal, exact cum îți spuneam în urma studiului Recruiteri pe Facebook derulat anul trecut.
  • Ai grijă de propriul profil de Facebook pentru că, așa cum recruiterii “scaneaza” profilul unui candidat, așa și un candidat îi “scaneaza” pe ei
  • Dacă pe LinkedIn teoria spune că trebuie să ai o poză corectă dpdv business care să reflecte professionalism, pe Facebook ne arătăm chipul, ne arătăm așa cum suntem noi. Chiar dacă unii suntem mai mult sau mai puțin creativi, nimeni nu și-ar dori să vorbească unui obiect, copac, poster sau logo 🙂
  • Facebook a devenit un jurnal personal pentru unii, un album de familie pentru alții sau o vitrină a muncii proprii pentru specialiștii online. Hai să nu ne lansăm în a ne judeca unii pe alții după ce facem în timpul liber. Îl folosim strict ca un canal de comunicare, urmând să trecem ulterior în alt mediu: email, telefon, față în față la cafea etc
  • Facebook este și un magnet pentru a polariza membrii doriți, deci nu uita să mai distribui când și când un conținut relevant pentru rețeaua ta. Până la urma, conținutul menține și interesul rețelei. Și mai ales, nu fugi de la a comenta acolo unde te pricepi, poți ajuta niște oameni care caută în online niște răspunsuri.
  • LinkedIn știm cu toții că este un mediu de business. Sau cel puțin la ultima verificare încă mai era. Aici lumea relaționează pentru a-și consolida legăturile de business, pentru a angaja sau pentru a găsi un job.
  • Să nu uităm că și LinkedIn are mai multe funcționalități dincolo de profilul propriu: are un publisher pe care vi-l recomandăm cu drag, are Pulse unde poți citi articole de interes și unde poți comenta, are grupuri de specialiști unde poți, de ce nu, să ieși din mulțime.
  • Pe lângă cei doi mamuți sociali, există și multe extensii care să te ajute, dar și platforme dedicate unde poți găsi oameni creativi, programatori, oameni tech, antreprenori, freelanceri, artiști. (Behance, Upwork, Elance/Stack Overflow, Quora, GitHub etc)

La My HR Lab promovăm inovația și creativitatea în recrutare. Am susținut workshop-uri pentru mai bine de 150 specialiști HR alături de care, dar și de la care, am învățat cele mai bune practici în recrutare. Cele mai frumoase momente au fost acelea când, în timpul workshop-ului, participanții noștri au găsit candidați pe care îi căutau de mult.

Dacă vrei să ne urmărești, să dezbatem o temă anume sau doar să fii la curent cu ce mai pregătim în laborator, te poți abona fie la newsletter pe site-ul nostru (fără spam, promitem!) sau ne găsești în online aici:

Facebook ☞ https://www.facebook.com/MyHRLab

LinkedIn ☞ https://www.linkedin.com/company/my-hr-lab

See you all in the lab!

Alina