În contextul unei piețe locale în care companiile recrutează activ, rata șomajului este minimă, iar o parte a forței de muncă migrează către alte state, ne-am dorit să aflăm care mai sunt provocările actuale pe care HR-ul le resimte pe parcursul procesului de recrutare.
Așadar am continuat seria noastră de #coolHRquiz-uri și am abordat această temă, obținând răspunsurile a peste 100 de specialiști în resurse umane. Iar Rezultatele și concluziile acestui mini-studiu le regăsiți mai jos, alături de un infografic marca My HR Lab.
Cele mai importante 5 provocări pe care le întâmpină cei implicați în recrutare sunt:
– research-ul candidaților potriviți (59%);
– oferirea de feedback candidaților respinși (34%);
– identificarea și promovarea corectă a selling points-urilor pentru poziția deschisă (29%);
– întâlnirile cu hiring managerii pentru calibrarea așteptărilor (28%);
– promovarea anunțului de recrutare (26%).
Interesant este faptul că research-ul candidaților potriviți este în continuare o provocare. Știm că recruiterii petrec destul de mult timp cu această activitate, iar unul din factori se datorează și faptului că platformele online și offline prin care putem să îi identificăm pe potențialii viitori colegi sunt din ce în ce mai numeroase. Acum nu mai găsim candidați doar pe platformele de job-uri și la târgurile de angajatori.
Totuși o parte din munca de research poate fi automatizată. De exemplu, pentru research-ul pe LinkedIn, exista deja extensii de Google Chrome care nu doar că te ajută să cauți candidații mai ușor, dar ele pot să îți trimită singure mesajele personalizate către aceștia, daca bineînțeles încarci un template presatabilit în soft. Pe viitor ar putea fi automatizată din ce în ce mai mult partea aceasta care ne consumă atât de mult timp și există soluții RPA (robotic process automation). În România încă suntem la început și rămâne să vedem cât de mult vom automatiza procesele de recrutare.