fbpx

Importanta interventiei online a unui brand

Moderarea continutului si reactiilor online legate de un brand este unul din taskurile ce apartin oamenilor de customer service, marketing, specialistilor de employer branding si/sau PR, in functie de specific si public-tinta. De aceasta data, am ales sa ne referim strict la situatia interventiei online asupra unui continut generat de un utilizator de internet, parte din publicul tinta al unui angajator in zona de recrutare (candidate persona). 

Orice remarca sau reactie postata in retelele de social media este bine sa devina un indicator pentru angajatorul/ brandul invocat de creatorul de continut. Indiferent de natura postarii sau a reactiei (pozitive, neutre sau negative), asumarea interventiei in discutie a unui angajator aduce valoarea adaugata imaginii companiei. 

Pentru ca nu ne dorim sa atragem atentia asupra unui brand, ci strict asupra unei situatii, am ales sa nu expunem numele companiei implicate. Cazurile de acest gen sunt nenumarate, dar noi vom face referire la cel mai recent descoperit intr-o retea de business-networking.

Mediul online este cel mai rapid mijloc de vehiculare a informatiei, avand un mare potential de viralizare, tocmai de aceea este important sa stim ce se vorbeste despre o companie. Mai exact, sa practicam social media listening.
La inceputul anului am sondat acest subiect printr-un studiu calitativ la care ne-au raspuns peste 200 de profesionisti implicati in procesele de resurse umane din Romania. Detaliile le puteti regasi aici

  • 91% dintre respondenti (oameni de HR si hiring manageri) considera ca brandul de angajator joaca un rol esential in recrutare
  • 45% din respondenti considera ca nu au un brand bine definit si cunoscut printre candidati
  • 40% dintre companiile respondente au un brand de angajator bine pus la punct si cunoscut

Pentru ca observam nevoia companiilor de a-si construi sau consolida brandul de angajator, ne-am gandit sa oferim cateva tips & tricks privind zona de interventie si moderare a unui angajator in mediul online, dar si de ce anume ar fi bine sa tina cont o companie. Aceste lucruri au cu siguranta un impact asupra reputatiei de angajator.
Ce ne-a atras atentia zilele acestea a fost un exemplu de postare pe LinkedIn a unui candidat, postare adresata unui angajator celebru in piata angajatorilor. (postarea este disponibila aici). Iar ca sa nu generam confuzie, vom folosi niste conventii pentru a stabili statusul actiunilor realizate sau nu in acest caz concret. ( ✔ bifat, ✘ nebifat, ? nu avem info despre acea etapa)

Pentru un employer branding specialist, aceasta postare este importanta din mai multe puncte de vedere:

  1. Numarul mare de likes care garanteaza o vizibilitate extinsa si o viralizare intr-o platforma de business networking (300+)
  2. A atras numeroase comentarii in mod organic (70+)
  3. A fost tagged pagina oficiala de LinkedIn a angajatorului 

Procesand acest caz real din online-ul cotidian, venim cu o lista de recomandari intr-o astfel de situatie, recomandari valabile pentru orice angajator:

  • Intervino in discutie asumandu-ti feedback-ul oferit de candidatul care a generat postarea ✔
  • Asuma-ti feedback-ul si preia situatia, asigurand candidatul de verificarea ei ✔ 
  • Revino in cel mai scurt timp cu un feedback, chiar si intermediar ✘
  • Pastreaza comunicarea publica, dar ofera un raspuns personalizat candidatului care a tras semnalul de alarma ✘
  • Daca este cazul, asuma-ti eroarea, dar intoarce datele colectate in procesul intern care a generat-o. Colecteaza feedback-ul, auditeaza procesul, identifica eroarea, cauta solutii, aplica modificarile, masoara din nou rezultatul si apoi, ia-o de la capat – continuos improvement of a process) ?
  • Citeste toate comentariile in mod obiectiv, extragand si alte informatii care conduc spre imbunatatirea procesului intern si actioneaza in urma alertelor secundare generate de alti useri antrenati in dialog (red flags) ?
  • Nu utiliza raspunsuri servite (aka templates) si revino cu noi informatii pe marginea subiectului. O interventie generica, neurmata de un follow-up, nu serveste reputatiei de angajator, lasand loc de interpretari si de alte valuri de comentarii acide. 🙂 ✘

Speram sa va fie utile sfaturile de mai sus, dar, mai mult decat atat, speram sa le vedem respectate si sa ne dati de veste daca au generat rezultate bune. Sau, de ce nu, sa pornim o discutie pe baza acestor intamplari reale care devin lectii pentru fiecare dintre noi. 

! Daca doresti sa discutam despre cum sa iti imbunatatesti imaginea de angajator in online, ne poti da un semn. Avem un workshop dedicat acestui topic si il putem customiza in functie de nevoile si specificul echipei tale. Iar daca pornesti in construirea sau consolidarea brandului de angajator, ne poti lua ca aliati in aceasta misiune 🙂 

myhrlab.ro 100% practic * friendly * creativ