Dacă lucrezi în recrutare, probabil unul dintre primele gânduri care îți vin în minte atunci când trebuie să promovezi un anunț de recrutare este „cum pot să îl creez ca să atragă candidații potriviți?”.
Unele companii au politici standard de marketing și sunt gândite special pentru anunțurile de recrutare. Anunțurile sunt construite dupa un design predefinit în ceea ce privește afișarea informațiilor – marimea textelor, fonturi și culori, secțiuni, antet, logo-ul companiei, detalii de contact și comunicarea – valorile companiei, EVP, descrierea ei etc.. Utilizarea unui model sau machetă, economisește timp pentru toate părțile implicate în crearea unui astfel de anunt de recrutare. De asemenea, oferă candidaților o imagine clară despre companie. Dar în acelasi timp limitează și posibilitățile de a fi creativ.
Potrivit Institutului Național de Statistică, rata generală a șomajului în România este de 4,3% (nivel înregistrat pentru luna august 2018). Găsirea și atragerea candidaților potriviți au devenit adevarate provocari pentru angajatori, în special pentru cei activi în IT, producție, BPO sau HORECA. Recrutorii trebuie să fie inventivi când vine vorba de găsirea de noi modalități de promovare a anunțurilor de recrutare. Desigur, un design creativ al anunțului nu garantează neaparat succesul obținerii unui număr consistent de candidați relevanti. Cerințele job-ului, beneficiile, profilul companiei și tehnicile pe care recrutorul le folosește pentru a promova anunțul sunt la fel de importante. Dar modul prezentarii anunțului de recrutare este primul lucru pe care un candidat îl poate vedea și evalua.
Dacă recrutezi pentru o companie care are politici de marketing standard legate de anunțurile de angajare și îti dorești să construiești un anunț de recrutare creativ, ai putea:
- să te adresezi colegilor de la marketing pentru a te ajuta să formulezi descrierea și beneficiile postului într-o manieră creativă (în cazul în care consideri ca nu esti o persoana creativa);
- să discuți cu managerul care trebuie să angajeze și să afli tot ce trebuie să știi despre poziția disponibilă, echipa, nevoile și cerințele managerului; sumarizează tot ceea ce consideri că este important și construiește anunțul de recrutare în jurul acestor informații; din nou, poti să te adresezi colegilor de la marketing pentru a te ajuta cu redactarea;
- construiește din start designul anunțului de recrutare împreună cu hiring managerul și un coleg(a) de la marketing;
- încearcă să adaptezi designul anunțului de recrutare în funcție de specificul fiecărui canal, în cazul în care compania pentru care recrutezi are pagini de social media, iar candidații vizati sunt activi pe aceste platforme.
Dacă în schimb recrutezi pentru o companie care nu are politici standard de marketing legate de anunțuri de recrutare, atunci ….”sky is the limit” :). Si pentru că este important să începi de undeva, un tool free, interesant și util pentru crearea design-ului unui anunț de recrutare este Canva. Acesta utilizează formatul drag-and-drop și oferă acces la peste un milion de fotografii, grafice și fonturi. Este ușor de utilizat de către oricine, indiferent de domeniul de activitate, iar design-urile pot fi create atât pentru web, cât și pentru print și grafică.
Iar pentru inspirație, mai jos găsiți exemple de anunțuri de recrutare creative care au devenit virale.
Scris de Mihaela.