fbpx

Repornirea activității & idei pentru employer branding

În mod oficial, 15 mai 2020 pare să fie data la care vom încerca împreună să repornim economia țării. Desigur, focusul și prioritatea în această „nouă normalitate” a lumii de business vizează sănătatea noastră și a celor din jurul nostru.

În această situație fără precedent, efortul comun de identificare a celor mai bune soluții privind revenirea la muncă în condiții de siguranță este absolut necesar. Liderii companiilor, departamentele de logistică, HR, finance, partenerii SSM/ PSI, echipa de administrare a sediului și alte funcții care sprijină întregul proces de reîntoarcere la birou se pregatesc deja să ia împreună cele mai bune decizii în condițiile date. 

Ne-am gândit și noi la acțiuni și recomandări în acest sens, cu mențiunea, desigur, că acestea sunt doar câteva îndrumări care ar trebui adaptate la măsurile oficiale, la specificul fiecărei industrii și companii, și nu pot garanta împiedicarea răspândirii virusului. Și bineînțeles, avem și câteva sugestii din zona de employer branding pe care sperăm să le găsiți utile ☺.

 
Limitarea numărului de persoane aflate în sediu:

  • Să definim corect rolurile cheie care trebuie să își desfășoare activitatea la birou;
  • Să asigurăm activitatea remote pentru cei ce nu se pot întoarce să lucreze de la birou (părinții care trebuie sa stea acasă cu copiii, rudele celor din prima linie, etc.); 
  • Implementarea unui program de lucru la birou prin rotație, astfel încât sediul să fie ocupat doar la 25-50 % din capacitate. 

Sugestie din zona de employer branding – Putem face o listă cu toți colegii care urmează să revină la muncă și le putem lăsa pe birou un “Thank you note” personalizat, semnat de CEO sau de managerul direct. Sau cum ar fi ca atunci când colegii noștri se întorc la sediu să găsească prins de scaunul biroului lor un balon colorat, umflat cu heliu, pe care scrie “Mulțumim☺”? Putem de asemenea să oferim câte un kit de protecție care să conțină câteva mănuși și măști, însoțite de mesaje de solidaritate și încurajare.

Menținerea muncii de acasă:

  • Acolo unde este posibil, să păstrăm activitatea remote;
  • Să alocăm timp și atenție pe activități de echipă și individuale care să susțină angajații în planificarea și organizarea timpului personal și activității lor remote.;
  • Să comunicăm constant măsurile de prevenție, schimbările apărute, noi reglementări, etc.

Sugestie din zona de employer branding – Ne putem anunța colegii, prin mesaje creative, despre reușitele celor care lucrează de acasă (un proiect terminat, o nouă idee implementată, un client nou, o inițiativă cu impact pozitiv etc.). 

Implementarea unui protocol de siguranță:

  • Să stabilim o serie de reguli generale de igienă și prevenție ce trebuie respectate de toate persoanele prezente în sediu (spălatul pe mâini, purtatul unei măști de protecție, păstrarea distanței de 1.5 m);
  • Să ne asigurăm că sunt dezinfectate frecvent spațiile comune, suprafețele și obiectele utilizate de mai multe persoane;
  • Să stabilim un set de reguli pentru pauzele de masă sau de cafea;
  • Să ne asigurăm că în spațiul de lucru există locuri speciale pentru recipiente cu dezinfectant și că sunt semnalizate astfel încât să fie ușor de reperat;
  • La recepție, putem pune la dispoziție măști și alte echipamente de protecție;  
  • Dacă este posibil, putem avea și un dispozitiv de măsurare a temperaturii tuturor persoanelor care intră și ies din sediu. Un astfel de protocol poate fi implementat împreună cu proprietarul clădirii/ firma de property management.  

Sugestie din zona de employer branding – Pe biroul fiecărui angajat care lucrează de la sediu, să existe  un recipient cu dezinfectant, împreună cu un mesaj sugestiv (ex. Safety before work, always ☺). Acestea pot introduce eventual o broșură informativă care să cuprindă noile reguli, noul protocol de siguranță @ job, având mesaje simple, creative, good to know. 

Noi reguli pentru întâlniri:

  • Reducerea contactului între colegi este absolut necesară, de aceea și întâlnirile cu aceștia trebuie sa fie făcute corespunzător. Așadar oricât de dificil poate fi, e nevoie să păstrăm în continuare o distanțare de 1.5m între noi și pe cât posibil să purtăm măști. Iar strângerile de mână sau luatul în brațe din păcate vor trebui să mai aștepte;  
  • Întâlnirile în număr mai mare pot fi susținute în continuare online.

Sugestie din zona de employer branding – Întâlnirile de lucru se pot muta și în aer liber, în imediata apropiere a sediului. De asemenea, dacă decidem ca sălile de meeting să fie transformate în birouri individuale, atunci spațiile de relaxare/ lounge-urile pot fi dedicate diverselor întâlniri între colegi.   

Amenajarea adecvată a spațiului:

  • Putem reamenaja birourile astfel încât să respectăm distanța impusă, reorganizând cantinele/cafeteriile, toaletele și spațiile comune, adoptând noi reguli de utilizare a tuturor acestor spații, astfel încât activitatea să se desfășoare în siguranță, cu riscuri minime.
  • Putem colabora și cu administrația clădirii în ceea ce privește noile reguli de utilizare în siguranță a lifturilor și a spațiilor comune din clădire.
  • Pentru o organizare eficientă putem apela la un designer de interior sau alt furnizor care poate să realizeze pereți de Plexiglas sau să tratăm suprafețele cu risc prin utilizarea lămpilor UV, mai ales în spațiile cele mai des tranzitate.

Sugestie din zona de employer branding – Spațiul de lucru poate fi aranjat astfel încât să nu creeze un sentiment de austeritate angajaților prezenți la sediu. Săgeți colorate care să indice traseele de deplasare, mesaje pozitive afișate la recepție și în spațiul de lucru sau reamenajarea spațiilor recreative pot crea o atmosfera mai puțin “ostilă”. 

Menținerea unei comunicări transparente:

  • Ar fi util să păstrăm o comunicare transparentă și consecventă privind deciziile luate, noile condiții de desfășurare a activității,  schimbările ce pot apărea pe parcurs și responsabilitatea fiecăruia de a menține siguranța la locul de munca. 
  • Putem să cerem părerea angajatilor prin survey-uri online și să rămânem deschiși la dialog pentru a afla cum se simt în aceasta perioadă; poate au recomandări și sugestii de îmbunătățire ce pot fi implementate.

Sugestie din zona de employer branding – Să comunicăm constant  în organizație recomandările și sugestiile de îmbunătățire pe care le-am implementat, acordând credit colegilor care au contribuit (ex. comunicările pot fi făcute în cadrul unui program denumit “Be Health & Safety leader for a day!).

Transportul către sediu:

  • Evitarea mijloacelor de transport în comun poate fi o primă direcție de urmat atunci când vine vorba despre deplasarea colegilor. Acolo unde nu există mijloace de transport personale, este de preferat ca managementul companiei să organizeze transport special pentru aceștia.
  • Pentru angajații care pot folosi și își doresc să meargă cu bicicleta, să existe locuri de parcare dedicate.

Sugestie din zona de employer branding – Alocarea unui buget pentru mijloace de transport precum Uber, Bolt sau Taxi care pot fi folosite o dată pe săptămână și/ sau a unui buget pentru achiziționarea măștilor de protecție necesare pentru deplasarea cu transportul în comun. 

Sigur,  implementarea câtorva dintre sugestiile prezentate necesită alocarea unor bugete, considerăm însă că sănătatea și siguranța oamenilor din echipele noastre este cea mai importantă.

Sperăm să fie de folos recomandarile și sugestiile noastre, #stay safe și rămâneți informați din surse sigure.

Echipa My HR Lab.

https://stirioficiale.ro/informatii – un site construit cu civism tech de Code4Romania în parteneriat cu Guvernul României.