În aceste vremuri, în care echipele de HR întâmpină noi provocări (ex: sistarea recrutării, un număr și mai mic de aplicanți, ajustarea proceselor la munca remote), este necesar ca strategia de employer branding a companiei să fie adaptată cel puțin temporar noului context COVID-19.
Chiar dacă multe business-uri se repoziționează pe piață, sau unele chiar au încetinit activitățile, ideal ar fi să ne păstrăm reputația, căci din perspectiva brandului de angajator, companiile care au grijă de angajați în toată această perioadă de criză, vor fi avantajate.
În companiile care deja au adoptat munca remote, știm că au apărut multe situații noi cu care specialiștii HR nu s-au mai întâlnit până acum. Poate pentru mulți dintre noi, lucrul de acasă pare un vis transformat în realitate, însă pentru alții acest vis poate deveni în sine un factor stresant. Angajații se confruntă cu un alt tip de stres, cel care are un impact direct la nivelul de bază, cel al securității în piramida lui Maslow. Așadar noi, specialiștii HR și de employer branding, putem să ne mutăm atenția din recrutare în zona de experiență a angajaților (Employee experience).
Pentru a gestiona mai ușor aceste anxietăți, companiile pot să își asume un rol de mediator și să lucreze la menținerea unui mindset pozitiv, axat pe învățare și wellbeing.
Iată câteva inițiative pe care le putem aplica. 🙂
1. Scrisoare din partea CEO: Putem trimite o scrisoare în numele managementului/ CEO sau chiar a echipei HR, în care să menționăm care este poziționarea companiei în contextul COVID-19. Această scrisoare poate veni pe email sau orice alt canal de comunicare internă folosit în organizație. Textul trebuie să arate empatie și încurajări față de angajați.
2. Întâlnire online la cafea: Începem dimineața împreună cu toată echipa, într-un apel online. Este important ca în acest cadru creat să se discute lucruri pozitive și să facem un reality check, să vedem cum se simt colegii în această perioadă.
3. Flori prin curier: Este ziua unui coleg? Un buchet de flori trimis prin curier alături de un bilet cu urări din partea întregii echipe aduce întotdeauna zâmbete sărbătoriților. Putem propune chiar o petrecere online, în care să fie invitată toata echipa.
4. Un prânz împreună online: Chiar dacă ne aflăm la distanță unii de ceilalți, nu este musai să renunțăm la obiceiul de a lua prânzul împreună. Acum, mai mult ca oricând, avem nevoie să menținem obiceiurile sănătoase. În aceeași măsură, știm că nu toți colegii au timp să gătească zilnic și programul poate fi un pic diferit în work from home. Însă putem propune un prânz o dată pe săptămână sau la două săptămâni.
5. Ziua aprecierii colegilor noștri: Putem oferi vouchere online la diferite publicații sau abonamente pecum cele de la Netflix, în special pentru colegii care sunt nevoiți să ajungă la muncă în aceste zile.
6. Programe de wellbeing & mindfulness: Este foarte util să facilităm workshop-urile de fitness online și să îi încurajăm pe angajați să aibă o nutriție adecvată în toată această perioadă. Iar pentru sănătatea fizică și psihică, putem veni către colegi cu programe de mindfulness care să-i ajute să depășească aceste momente stresante.
7. Beneficii extraordinare: Recomandarea ar fi ca în pachetele medicale să luăm în calcul și eventualele îmbolnăviri cu COVID-19. Sau în asigurarea de viață să putem acoperi și această situație.
8. Flexibilitatea de a ne organiza programul: În special pentru colegii care au copii, flexibilitatea jobului este foarte importantă. Așadar e necesar să le acordăm credit, să avem încredere în ei că dețin capacitatea de a-și gestiona programul în acest context și evident că încrederea va fi reciprocă.
9. Condiții de muncă de acasă: În cazul în care avem colegi care nu au posibilitatea să-și achiziționeze infrastructura IT pentru a lucra de acasă, este important să le punem la dispoziție toate resursele de care ei au nevoie pentru a putea să-și desfășoare munca în condiții optime.
10. Învățarea online: Susținerea învățării pe parcursul acestei perioade îmbunătățește semnificativ angajamentul colegilor și starea lor de spirit.
11. Concediul de odihnă: Este important să acordăm timpul liber corespunzător, atunci când colegii simt nevoia. Chiar dacă organizația face parte din industriile care încă funcționează la capacitate maximă, precum industria farmaceutică sau cea alimentară, nu e de dorit să ne lăsăm colegii să ajungă la burnout.
Acestea sunt doar o parte dintre acțiunile care pot fi implementate la nivelul companiei. Impactul pe care îl pot avea aceste tipuri de inițiative în viața angajaților poate fi incredibil de mare. Cel puțin pe termen mediu și lung, prin luarea unor astfel de măsuri, ne asigurăm că orice s-ar întâmpla în contextul de business, dar și cel economic, vom avea colegi care să lupte împreună cu noi. Este vital să ne concentrăm acum pe ceea ce putem face, decât să ne consumăm energia în lucruri pe care nu le putem schimba.
Stay safe & Employer Brand! 🙂
Corina Matu – Trainer colaborator @My HR Lab