fbpx

Case study – Employer Branding în Social Media

sursa: Shutterstock

Ce faci atunci când ești profesionist HR și știi că organizația în care lucrezi ar trebui să fie mai vizibilă pe piața locală pentru a atrage mai ușor candidații? Care sunt deciziile și acțiunile cele mai potrivite pentru a crea această vizibilitate? 

Povestea primului proiect de employer branding în social media derulat de noi în 2015 împreună cu o companie multinațională din Banat care activează în industria IT, a pornit de la nevoia unui workshop care ar fi putut să răspundă la întrebările de mai sus. Ne amintim și acum prima interacțiune remote cu echipa de HR ce a debutat ca oricare altă discuție din zona de learning: “Ne dorim un workshop in-house pentru echipa noastră de HR în care să învățăm employer branding în social media”. Altfel, un simplu workshop a devenit un mix optim și echilibrat de consultanță hr creativă și learning by doing prin transfer rapid de know-how.

Ca de fiecare dată, înainte de a demara orice proiect in-house, @ My HR Lab încercăm să întelegem cât mai bine specificul companiei, aplicând trei etape în consultanță: 

  1. Discovery
  2. Design 
  3. Imprementare

Astfel, alături de Raluca, Alexandra și Teodora, o super echipa dornică de a aduce o schimbare în organizație, am pornit la identificarea corectă a nevoilor de HR și am ajuns la o customizare în acord cu nevoile lor ca angajator. Ce a urmat a fost un mix între un proiect de consultanță, workshop și know-how aplicat de social media recruitment și HR marketing. 

În etapa de Discovery am aflat că la momentul respectiv compania activa în zona de software, dar nu era suficient de vizibilă online pentru candidații IT-iști atât de căutați și de doriți de toți angajatorii locali. Apoi am mai aflat că pagina de web a companiei nu putea fi optimizată (era impusă de grup), însă organizația din România avea libertatea să creeze pagini de angajator în social media. Și am mai aflat că destul de mulți colegi nu erau implicați activ în promovarea brandului de angajator al companiei și își doreau ca organizația să fie mai prezentă online.

Mai departe am aflat și analizat modul în care compania se promova și acțiunile pe care le făcea în acest sens: 

  • felul în care erau construite anunțurile de recrutare;
  • politicile existente de beneficii și compensații;
  • cât de activi erau angajații lor în social media;
  • cum se derula procesul de recrutare și care erau canalele (online și offline) prin care primeau aplicații la job-urile deschise în organizație;
  • care erau valorile, misiunea companiei și cum era descrisă cultura organizației;
  • care erau expresiile și cuvintele pe care le auzeau cel mai des de la candidați și angajați legat de brandul de angajator;
  • care era tone of voice-ul lor, cum comunicau intern și extern;
  • ce considerau ei că îi diferențiază față de alți angajatori locali și multe altele.

În urma discuțiilor purtate, colegele din HR ne-au impresionat plăcut prin maturitatea raportării la business. Am aflat că dorința nu este de a ajunge neapărat la IT-iștii cool & shiny, la cei care caută nice perks (ex: jocuri la birou), ci la acei oameni de IT dornici să contribuie la sisteme complexe, care să aprecieze perfecționarea alături de un angajator responsabil, asumat și care își sustine oamenii să devină din ce în ce mai buni în ceea ce fac. 

Astfel, analizând toată informația și mergând mai departe în etapa de Design, am creionat o strategie și am decis: 

  • că anunțurile de recrutare merită realizate în așa fel încât să reflecte cultura organizației;
  • că beneficiile lor erau extrem de atractive și variate, că aveau anumite atribute în workflow-uri care erau chiar un pic avant la lettre la vremea respectivă, și că merită să fie promovate mai mult în postări de jobs în social media, prin modificarea background cover-ului și prin alte metode creative;
  • și că prima necesitate pentru a putea crește vizibilitatea centrului de IT al companiei era crearea unei pagini de social media de angajator și implicarea colegilor din companie în promovarea online a organizației; aparținând unui grup internațional important pentru zona de logistica și warehouse, celebritatea de angajator local era într-un mic con de umbră și puțini știau că ei sunt un centru de IT și nu un centru de logistică;

Mai apoi, cu efort și creativitate, alături de echipa lor de HR, am trecut în etapa de Implementare și:

  • am construit from scratch pagina de social media, elaborând un plan editorial de urmat, cu direcții de conținut;
  • am oferit direcții despre felul în care trebuie scrise anunțurile de recrutare;
  • am creionat direcții de conținut relevant, de promovat în online;
  • am afișat beneficiile și elementele diferențiatoare („what makes them important and special”);
  • am oferit o lista de tips & tricks pentru social media;
  • am livrat un workshop pentru a preda ownership-ul și pentru a învăța echipa de HR și marketing intern să utilizeze cât mai bine acest nou instrument de lucru;
  • iar după implementare le-am oferit suport, sugestii și feedback.

Rezultatul final a fost o pagină oficială faină de social media care a devenit încă din start „unealta preferată” a oamenilor din intern. Trebuie să recunoaștem că direcția de utilizare a canalului oficial a fost una extrem de diferită față de întregul peisaj de employer branding în social media, iar fetele au reușit astfel să dea viață și să imprime un buzz și un vibe intern al oamenilor din companie. Rezultatul? Colegii lor au devenit engaged și în online, chiar pe pagina de angajator, iar rețeaua fiecăruia a început să fie atrasă de conținut, implicit și de ideea de o posibilă angajare în cadrul organizației. 

Așadar thumbs up pentru echipele de HR care sunt întotdeauna dornice să contribuie și să ajute organizațiile să fie mai prezente în piața angajatorilor din România. 

Iar dacă vrei să știi mai multe despre cum am contribuit în ultimii 5 ani @ My HR Lab în strategiile și procesele de HR din peste 250 de companii, poți accesa aici info: http://myhrlab.ro/static/creative-hr-consultancy.html